4-gwiazdkowy Hotel Traugutta3 – co właściwie oznaczają gwiazdki?

przyjazd 16 lis
wyjazd 17 lis

4-gwiazdkowy Hotel ? – co właściwie oznaczają gwiazdki?

Są hotele, które się pamięta przez całe życie, choćby nas łączyła z nimi tylko jedna noc, ale są i takie, które mimo usilnie roztaczanych wdzięków giną z pamięci natychmiast po oddaniu klucza w recepcji. Te słowa dziennikarza Wiesława Górnickiego mają w sobie mnóstwo prawdy, nie sądzisz?

O wrażeniach z pobytu hotelowego w dużej mierze decyduje oferowany standard. A nic o nim lepiej nie świadczy niż liczba gwiazdek. Wbrew pozorom jednak, ten temat wcale nie jest tak oczywisty. W artykule wyjaśnimy zatem, co oznaczają gwiazdki hotelowe!

Gwiazdki hotelowe – co one właściwie oznaczają?

Lubimy klasyfikować, gwiazdka jako wyznacznik jakości towarzyszy nam od wieków. Na początku producenci brandy oznaczali nią butelki, a dopiero po dłuższym czasie branża hotelowa zaczęła ją wykorzystywać do oceny standardów. Chociaż w praktycznie każdym kraju liczba gwiazdek oznacza zgoła coś innego, nie ma osoby, która nie wiedziałaby, że 5-gwiazdkowy hotel ma ogromną przewagę nad 1-gwiazdkowym.


Ale kto w ogóle decyduje o tym, na jaką liczbę gwiazdek zasługuje dany obiekt? To zadanie marszałka województwa. Rząd wprowadził ustawę o usługach turystycznych w 1997 roku, która została znowelizowana w 2010 roku. To na jej podstawie marszałek wraz ze specjalną komisją sprawdza standard hotelu, a następnie przyznaje konkretną liczbę gwiazdek po przeanalizowaniu szeregu punktów z listy. Wytyczne obejmują między innymi elementy wyposażenia, standardy bezpieczeństwa, usługi gastronomiczne, a nawet metraż pomieszczeń.


Lista wymogów jest naprawdę szczegółowa, a komisja bierze pod uwagę na przykład dostępność lampki przy każdym łóżku, to, czy w pokoju znajduje się igielnik, a nawet, jaki jest rodzaj wykładziny na podłodze. Zauważ, jak wyśrubowane wymagania musi spełnić właściciel obiektu!


Teraz już wiesz, co oznacza gwiazdka hotelowa – to wyznacznik standardu przyznawany przez marszałka województwa. O tym, na co dokładnie komisja zwraca uwagę przy klasyfikacji hotelu, dowiesz się w następnej części wpisu!

Liczba gwiazdek w hotelu – jakie warunki musi spełniać obiekt?

Im więcej punktów z listy spełni obiekt hotelowy, tym więcej gwiazdek otrzyma. Kryteria brane przez komisję pod uwagę to między innymi:

  • powierzchnia i wyposażenie pokojów hotelowych,
  • oferowane udogodnienia (na przykład, czy w pokoju znajduje się łazienka),
  • standard recepcji,
  • obecność i jakość usług gastronomicznych,
  • sprzątanie oraz częstotliwość wymiany pościeli i ręczników,
  • dodatkowe usługi na przykład pranie odzieży,
  • dodatkowe standardy na przykład strzeżony parking i SPA,
  • poziom obsługi na przykład recepcjoniści rozmawiający w kilku językach.

To oczywiście tylko niektóre z kryteriów. Wszystkie wymagania, by otrzymać określoną ilość gwiazdek, znajdziesz jednak w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z 11 listopada 2011 r.[1] Obszerny 50-stronicowy dokument zawiera dosłownie wszystkie informacje o wymaganiach dla poszczególnych rodzajów i kategorii obiektów hotelarskich w Polsce.

Liczba gwiazdek a standard hotelu

Czy różnica między 1-gwiazdkowym hotelem, a 5-gwiazdkowym hotelem jest naprawdę tak widoczna? Bez wątpienia, o czym przekonasz się za moment. Przykładowo: 1-gwiazdkowy obiekt hotelowy nie musi spełniać restrykcyjnych wymagań. Powszechnie występują pokoje o metrażu zaledwie 8m2, nie każdy również wyposaża się w łazienkę, często znajduje się ona na korytarzu, korzysta z niej kilka, a nawet kilkanaście osób. Natomiast 5-gwiazdkowy hotel nie tylko musi mieć minimalną powierzchnię pokoju 2-osobowego 16m2, ale i łazienkę z kompletnym wyposażeniem. Co więcej, obsługa powinna zapewniać sprzedaż gorących napojów dla gości przez całą noc.


W Polsce ogromną popularnością cieszą się zwłaszcza 4-gwiazdkowe hotele, które gwarantują niezwykle wysoki standard w atrakcyjnej cenie, często sporo niższej niż 5-gwiazdkowe obiekty. I w ich przypadku minimalna powierzchnia pokoju 2-osobowego to 16m2, a w pomieszczeniu nie może zabraknąć łazienki z podobnym jak przy 5 gwiazdkach wyposażeniem. Jak widzisz, hotel 4-gwiazdkowy nie różni się znacznie od hotelu 5-gwiazdkowego. Tak naprawdę drobne różnice zauważysz głównie w dodatkowych udogodnieniach.

W większości 4-gwiazdkowych hoteli nie brakuje ekskluzywnych atrakcji, goście mogą korzystać z sal konferencyjnych i szkoleniowych, SPA oraz siłowni. Tak jest właśnie w naszym Hotelu Traugutta3 w Białymstoku, o czym opowiemy w następnej części wpisu. Jeśli w najbliższym czasie chcesz odwiedzić (z bliskimi lub samotnie) ciekawe miejsce w Polsce, koniecznie przeczytaj!

Cztery gwiazdki Hotelu Traugutta3 - czego możemy się spodziewać?

Nasz 4-gwiazdkowy hotel w Białymstoku oferuje kilka standardów pokojowych, w tym Superior, Deluxe i Prestige różniące się metrażem i wystrojem. Znajdziesz w nich szereg dodatkowych udogodnień między innymi łazienkę z podgrzewaną podłogą, mini bar z przekąskami w cenie oraz zestaw do prasowania. Luksusowe pokoje utrzymane w aranżacji retro i nowoczesnej zachwycają klimatem minionych lat, a to za sprawą stylizowanych mebli, konnych rzeźb oraz telefonów sprzed dekad.


Ekskluzywne pokoje w czterogwiazdkowym hotelu Traugutta3 w Białymstoku to jednak nie wszystko, ponieważ obiekt wyposażono w szereg udogodnień. Wśród nich jest bezpłatny parking oraz room service, co jednak istotne, goście mogą odpocząć się w strefie relaksu. Wyobraź sobie, że po aktywnym dniu, wybierasz się do jacuzzi i czujesz, jak Twoje mięśnie rozluźniają przyjemnie masujące bąbelki. Albo, jak całe napięcie i troski schodzą z Ciebie wraz z gorącym powietrzem w saunie. Brzmi zachęcająco, prawda?


Lubisz dobre jedzenie wykonane z naturalnych składników? Restauracja Regiment w czterogwiazdkowym Hotelu Traugutta3 w Białymstoku słynie z wyśmienitych potraw powstałych z lokalnych produktów. Dodatkowym atutem jest obecność sal konferencyjnych, dlatego osoby podróżujące w celach biznesowych odnajdą się u nas znakomicie!

Liczba gwiazdek w Polskich hotelach – czy naprawdę jest ważna?

Liczba gwiazdek jest ważna, o czym (mamy nadzieję) przekonał Cię nasz artykuł. W Polsce ogromną wagę przywiązuje się do klasyfikacji gwiazdkowej, świadczy o tym długa lista wytycznych oraz wyśrubowane wymogi.


Jednak, jak mówi Damian Ozga, prezes sieci biur podróży MyTravel.pl: W państwach takich jak Polska, Węgry czy Holandia ocena hoteli jest obowiązkowa oraz bardzo restrykcyjna – nawet wykładzina podłogowa musi spełniać określone standardy. Z kolei na przykład w Niemczech, Austrii, Francji czy Wielkiej Brytanii jest kwestią indywidualną. [2] Dlatego pamiętaj, że co kraj to obyczaj – w każdym państwie liczba gwiazdek może oznaczać odmienny standard, co warto dokładnie sprawdzić przed każdą podróżą do danego zakątka na świecie.

 

mobile nav bg
Zobacz na mapie
Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać aktualności, informacje o wydarzeniach i oferty. Gwarantujemy zachowanie Twojej prywatności.

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez HASS WASILUK SPÓŁKA KOMANDYTOWA, ul. Boczna 1, 15-181, Białystok , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane